• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

CSN- när blir det anmärkning?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 636
Mottagna reaktioner
7 050
Poäng
4 807
Nej kfm kan inte svara om anmärkningar. Det finns ingen som fått anmärkningar av kronofogden.
Kfm kan svara på när utlslag meddelas.
Njaaa... kfm har kunnat svara många gånger på när en anmärkning kommer att uppstå. Så ja kfm delar inte ut anmärkningar men däremot så kan de säga när en anmärkning kommer att uppstå.
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 678
Mottagna reaktioner
838
Poäng
747
Njaaa... kfm har kunnat svara många gånger på när en anmärkning kommer att uppstå. Så ja kfm delar inte ut anmärkningar men däremot så kan de säga när en anmärkning kommer att uppstå.

Det är i så fall för att den du pratar med är snäll, och insatt i hur kreditupplysningsföretagen arbetar. Det finns säkert någon som kör taxi eller jobbar i korvkiosk som hade kunnat ge samma svar. Det ingår knappast i deras arbetsbeskrivning att de skall kunna svara på den typen av frågor, varken kronofogdens eller taxichaufförens arbetsbeskrivning.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 671
Mottagna reaktioner
12 961
Poäng
9 787
Det är i så fall för att den du pratar med är snäll, och insatt i hur kreditupplysningsföretagen arbetar. Det finns säkert någon som kör taxi eller jobbar i korvkiosk som hade kunnat ge samma svar. Det ingår knappast i deras arbetsbeskrivning att de skall kunna svara på den typen av frågor, varken kronofogdens eller taxichaufförens arbetsbeskrivning.

Nej jag har då ganska tydliga instruktioner att inte svara på frågor om betalningsanmärkningar, det händer jätteofta att jag hör eller märker att någon pratat om anmärkningar, men det är inte KFMs område, precis som inte kfm kan svara så mycket på om sjukpenning eller vad det kostar att åka buss till centrum, även om många säkert kan svaret, i alla fall om busspriset, och därför svarar.
Problemet är att om någon från KFM sitter och lovar att "gör si och så så slipper du anmärkning" och det visade sig vara fel, så kan kfm få en del problem efter.
Jag har haft besök, jag minns särskilt ett tillfälle, där jag nog satt och svarade undvikande om anmärkningar i långt över en halvtimma, hänvisade gång på gång till UC med flera.
Jag hade kunnat kortat av besöket med 75% om jag hade svarat om anmärkningar, och jag hade säkert svaret också, men det var inte min uppgift, så då fick dom snällt ringa till UC och fråga.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp